February 3, 2011

GONG XI FA CHAI kepada SEMUA KAUM KERABATKU....

GONG XI FA CHAI KEPADA SEMUA KAUM KERABATKU...
(kaum kerabat...eh,,,perasan keturuan raja plak aku ni,,,,,)





Sebenarnyer....aku ni ada la jugak darah keturunan cina...(tapi family aku tak pernah sambut, sebabyer kitaorang dah keturunan ke 7)

Nak tahu asal usul keturunan cina ni tak....maksud aku..asal usul family aku le....



Mulanyer macam ni....Monyang kepada atok aku ni berkerja di istana...dan sangat baik dengan raja....
Dan masa dulu2..Raja ni menjalinkan hubungan baik dengan Raja di negeri China...so Raja China pon bagi hadiah pada raja ni....ha...Nak tahu tak hadiah dia ape....

Hadiahnyer ialah Gundik2...maksudnyer perempuan la,,,
So, sebab ada hubungan baik ni jugak la..raja pon kurniakan pangkat dan bagi hadiah pada Moyang aku....
Pangkat Moyang aku ="Nik" (pangkat "Nik" ni orang kena hormat kalau berada dekat istana pada masa dulu, kalau tak hormat maknayer mereka derhaka pada raja...)
Hadiah Plak = Seorang isteri yang berbangsa cina dan penduduk asal negeri china....
ha....sekarang dah tahu kan asal usul family aku...


Sekarang ni aku ni keturuan yang ke 7 mewarisi darah cina...
bila dah jadi keturunan ke 7...
darah cina ni dah makin kurang...muka pon dah tak macam cina...cuma abang je yang masih mirip dengan muka cina....




ha...ni abang aku...macam cina kan






ni plak aku....muka cina dah tak der...betul  tak...






klah...dah penat tulis...nak rehat...tata...





3 comments:

Unknown said...

comel nyer baby yg abg cik blink blink pegang tu, lg comel dr org yg pegang baby tu. no wonder lah byk org ciner tegur abg cik blink2 ni guner bahasa cina.... :D

truelove said...

cik blink2 pon cam cine gak...ade la iras lg...he3

cik blink blink said...

yeke.....truelove