February 7, 2011

Mari Belajar Kecek Kelate......

Ha....Hari ni Cekgu(perasan jap) nak ajar anak2 semua kecek Kelate...
sebabnyer tiap kali wer (ayah) cekgu cakap...mulut  cekgu asik terlopong....(lalat pon boleh masuk) pasalnyer tak faham ape yang wer cakap....(hahahaha)

so arini kita belajar sama2 ea....
tapi ni pasal buah-buahan dan sayur-sayuran....ok


BUAH-BUAHAN


1) CIKU = SAWO NILO
 (sebut betul sawo nilo bukan ular sawo ok...)





2) EPAL = TOPOH



3) MANGGIS = SETOR




4) GAJUS = TERE

    


5) BUAH KATAK PURU = SENEH



6)TEMBIKAI = TIMUN CINA




7) PISANG RASTALI = PISANG KELAT KELING





SAYUR SAYURAN


1) TOMATO = TERUNG MASEI





2)PETOLA =  TENEY




3) SAWI = LOBOK




TAUGE = KACE CAMBOH





BENDI = KACANG MIOR








ha....cukup la setakat ni...cekgu arap anak2 seme faham la ea...
kalau tak faham jugak...buat2 la faham, jangan tanya cekgu lagi....pasal lepas ni cekgu dah pencen....(hahahahaha)

INGAT......lepas ni kalau orang kecek kelate...dorang sebut buah2 ni....korang jangan duduk terlopong....tutup mulut tu....pastu senyum2 ingat ape cekgu ajar ok....



k....tata...semua....selamat belajor la ea....







8 comments:

Syida said...

oohhh...payoh nak kecek kelate ni... semuo buah tukor nama. confirm terlopong gak nanti

cik blink blink said...

hahaha....belajor molek la....cakap nak jadi menantu orang kelate.....

athirah said...

hagak la epal tu? xpnah dgr pun even org klntn sndr... hahahahahaha

cik blink blink said...

ape.....hagak?????

darxniq said...

buah ciku=woh ciku

buah epal=woh epo

manggis=woh stia..klu setor hok wano kuning..

cik blink blink said...

darxniq....aduiiii....t'silap sudah...

♥sophie♥ said...

haha,,menarik²..lobok yer..huhu...kalau org sini dgr,,diingat nye lobak..hee

cik blink blink said...

hahah...tahu tak per....lobak 2 kitaorang pnggal carrot