February 21, 2011

Mengidam Vs Jin

Assalamualaikum dan Hai semua



korang tahu tak pasal mengidam ni....
mengidam ni ialah  keinginan yang tinggi untuk memakan sesuatu benda....
mengidam ni biasanyer berlaku kepada wanita2 yang sedang mengandung....
mengidam ni juga di kaitkan dengan anak dalam kandungan ....
jika permintaan ibu mengandung (yang mengidam) tak di tunaikan ....
mungkin anak yang bakal di lahirkan kan meleleh air liur...(nak ke korang tengok baby2 yang comel tu , meleleh air liur, tak comel kan kalau macam tu)


Mengidam ni aku aku kategori kan kepada 2 bahagian iaitu : Mengidam Biasa dan Megidam luar biasa



 Mengidam Biasa

perkara ni, biasanya di alami bagi wanita mengadung...contohya...mengidam benda2 yang munasabah atau senang untuk di perolehi...contohnya, seperti...mempelam, jeruk2 dan lain2

Mengidam Luar Biasa

Perkara ni, jarang berlaku, kalau 10 org...purata yang kena dalam 1/10 je kot....Contohnya mengidam benda2 pelik...seperti...tayar kereta, kiwi kasut, telinga suami, darah anak dara dan lain2 lagi...





KISAH BENAR (ustaz cerita)

berlaku terhadap seorang ibu mengadung...yang mana dia teringin (mengidam) makan asap lori...
(Dialog ni aku reka ok)

ISTERI: Abang, nak makan asap lori...

SUAMI: Eh, nape nak makan asap lori, kan menda tu kotor...pilih la menda lain...nanti abg cari...

ISTERI: Ala...nak jugak...bukan susah pon...murah2 pon murah...kita ikut je belakang lori....

SUAMI: Tak yah la....cari menda lain la

ISTERI: Nak jugak...abg tak kesian ke anak kita ke...karang lahir air liur b'jejeh2 leleh...saya tak nak ...
               nanti tak comel anak saya....


SUAMI: yelah2....(terpaksa ikut cakap isteri pasal sayangkan anak dalam perut tu)


selepas siap2, bermula la operasi sepasang suami isteri ni, OPERASI MAKAN ASAP LORI....

selepas setengah jam

SUAMI: dah kenyang ke

ISTERI: dah...besok kita datang lagi ea.....

SUAMI: sabor jela ....:(



INFO

mengidam luar biasa a.k.a makan benda2 pelik ni...benarnya...ada kaitan dengan jin....
jin biasanyer gemar menghasut wanita2 mengandung ni....Sebab pada masa ni...Masa yang paling sesuai untuk memporak perandakan ahli keluarga.....



INGATAN

banyak dekatkan Diri kepada ALLAH....mohon kepadaNya...supaya di jauhkan daripada jin2 dan syaitan2 yang di rejam...









p/s: aku tak kawen lagi tau...ni aku kongsi...sebab topik ni dengar dekat ceramah

angan2 mak jenit...nak ngidam DSLR bole tak....huhuhu
















9 comments:

Wani said...

ade gak ek macam tuh , huhu .
peliks2 je ~

cik blink blink said...

ada je....kita je bru tahu

Hanis MY said...

wahh terima kasih atas perkongsian...suka2... wow wiii mcm rumah baru jek...mmg beling beling...i likeeee

cik blink blink said...

sama2....terima kasih sebab singgah blog buruk ni

Nier Zecter said...

ade ke patut makan asap lori..hahaha
pelik2

Warna Warni Kehidupan said...

sedap ke asap lori tu

cik blink blink said...

warna warni kehidupan: tak tahu la sedap ke tak....tak pernah rasa pon

Ina said...

As Salam..la ..apa la diikutkan makan asap lori tu..ish..kan toxic..macam-macam pe'el kan.
http://inanazir.blogspot.com

Edy Zaidi said...

amboi..mengidam benda2 mahal je..huhu