March 21, 2011

Orang hudoh....mana ADA ORANG NAK

Assalamualaikum dan Hello Mello Semua.....

Betul ke orang tak Cantik @ Hudoh tak der orang nak......
aku selalu dengar kawan2 aku cakap macam ni....
yang selalu cakap biasanyer kawan2 perempuan la....
orang laki tak pernah dengar lagi buat masa ni...

dorang cakap....
"AKU HUDOH MANA ADA ORANG NAK"
"AKU GELAP KO PUTIH"

sori la ea....lukisan buruk...




kalau orang cakap dekat aku...aku balas balik....

CANTIK TU ANUGERAH ALLAH...DIA BAGI PINJAM ...
.KALAU DIA NAK TARIK BALIK BILA2 MASA PON BOLEH.....




lagi satu...Pasal Warna KULIT...tak yah pandang la HITAM ke PUTIH....

kalau putih macam mana pon...Peragai macam setan...baik yah....mesti orang kutuk punya...
aku pernah dengar sendiri dari mulut seorang laki.....(ni masa aku sekolah lagi)

(Dialog dalam kelas)
dalam kelas aku ni ada seorang budak perempuan  yang putih dan cun melecun....
jadi kawan aku pon tanya la pendapat seorang budak laki  ni....

KAWAN AKU: wei....budak tina(Bukan Nama Sebenar) tu cantik kan...putih giler.
.ko tak suka ke tak dia...

BUDAK LAKI: tak suka aku, harap je putih, tapi peragai tah pape....orang suka dia pon pasal dia  putih...acu  hitam...pastu peragai macam tu...ade ke orang nak,....kalau aku...tak hingin....

KAWAN AKU: senyap..


so, cuba korang fikir....betul ke tak ape yang aku cakap...
Hudoh ke Hitam ke...bukan bermakna orang tak suka kita.....bukan bermakna orang tak nak kat kita...peragai tu penting...jaga budi, jaga peragai...tu lagi orang suka....


*aku pon bukan bagus sangat...tapi menda2 ni semua...mama aku selalu cakap...biar la muka tak cantik...
asalkan peragai cantik , baik...tu dah cukup bagi mama

8 comments:

mysara said...

hitam @ putih bkn persoalan kn?
yg pntg..ati..;)

saya YANA said...

semua tu pinjaman jek..

myzasuki said...

hitam tu kan manis :D

♥yaya budak suka embun♥ said...

biar tak cantik asal hati baik. lagi nampak cantik kalau macam tu :D

JOM :BUKAN BLOG MAKCIK LA :P

Jo Qusary said...

mak saya tak suka saya sebab saya hitam...

cik blink blink said...

Jo Qusary...mak awk grau je kot....mana ada mak tak suka anak....

Syida said...

lg satu kes yg selalu akak dengar, bab2 badan besar dgn kecik...panas jer telinga kan.mentang2 ler kiter ni berbdn besar...so semua benda x pandang, badan jer nampak...adehhh

Gulaley Kapas Pink said...

hehe..lawa xsementinye baek..hudoh xsemesti nyer jahat..masing2 ade attitude sendiri n ego..so kite kene la pndai menilai org..jgn mare '_-