March 23, 2011

Bila Bomoh di jadikan Kawan....( kawan aku jadi mangsa)

Hai...dan assalamualaikum semua....

Hari ini aku nak share cerita sedih dengan korang....kawan aku tak jadi kawen....
aku terkejut berok dengar cerita ini dari mama aku.....
Aku ni syok bayangkan kawan aku ni dah pregnant.....boleh aku jadi mak angkat pada anak dia nanti...
last2 lain plok jadinya...








Mama aku cakap seminggu sebelum majlis akad nikah si lelaki tu mintak putus...
Masa seminggu tu jugak....dorang jadi benci antara satu sama lain...(bak kata mak aku, si laki benci perempuan, si perempuan benci si laki)....
Cuba korang bayangkan semua persiapan dah siap...kad kawen dah edar..tukang masak dah tempah...
alik2 tak jadi kawen...sian kan dorang....(malu keluarga)

Pastu seminggu selepas tarikh yang tak jadi akad nikah tu...dorang jadi suka balik....
Aku dengar2 citer...dorang ni kena bomoh...ada orang tak suka dorang kawen...

tulah orang Melayu...Pakai bomoh nak rosakkan kebahagian orang lain...
macam tak der orang lain yang dorang nak...berlambak manusia kat dunia ni...pilih je la...jangan la guna cara kotor untuk kebahagian sendiri...(eh..emosi plak aku)








pape pon aku doakan semoga korang bersama semula....



k...habis cerita...tata ...(^_^)





3 comments:

yatie's EPISODE said...

eiii.. takotnyaa yati jadi cenggini T_T

Mutiara Bernilai said...

bhaye btul zaman skang nih,,

aishh!~

cik blink-blink jg diri neh,,

Aini sastra said...

Berkunjung Buat kawan