March 28, 2011

Tips mengesan orang menipu

Hello mello semua....
Penipu....Kaki Kencing...Kaki kelentong....
Pernah tak jumpa orang macam ..atau korang sendiri yang kaki kencing....ha, jawap sendiri ea...
kadang2 ada orang yang menipu untuk selamatkan diri sendiri...contohnya...ada penjual datang rumah...so, untuk  selamatkan diri , dia suruh la anak2 cakap kat penjual tu..."mak takder kat rumah la"....so, terlepas la diri dari penjual tu....


ok...aku bukan nak cakap pasal salesman ke mokcik2 jual ubat atau sebagainya...
tapi hari ini aku nak share sikit pasal tips mengesan si kaki penipu (kaki kencing, kaki kelentong dan yang sewaktu dengannya)



TIPS MENGESAN SI PENIPU


PERHATIKAN MATA MEREKA


Dari kerana Mata..yang mempunyai kuasa..♫...opss ternyanyi plok....untuk mengetahui anda ini di tipu atau tak...perhatikan mata....biasanya...orang yang menipu ini akan membalas balik 
renungan anda...ini kerana dia ingin  menarik keyakinan diri anda supaya tidak syak yang dia tu menipu...selain itu berhatikan juga kelipan matanya...jika matanya berkelip dengan banyak...mungkin dia sedang menipu anda...
kelipan mata yang normal adalah bagi orang yang bercakap benar.....















GAGAP

Apabila seseorang itu bercakap benar, bercakapannya akan lancar ...tetapi bagi orang yang menipu...percakapanya tersangkut2...sebabnya...dia mungkin memikirkan ayat untuk menipu...

*ingat...kalau orang tu memang dah gagap sejak azali lagi...korang jangan la terus tuduh dia seorang penipu...
sian dia...periksa betul2 dulu...ok




RESAH ( DUDUK TAK DIAM)


ha....nilah tips paling popular....orang yang penipu kebiasaanya...duduk tak diam...resah semacam ...macam cacing kepanasan.....tapi bagi yang bercakap benar...dia akan tenang je...













SENYAP SEBENTAR




Biasanya..si penipu akan senyap sebentar jika ada orang menayakan sesuatu pada dirinya....ini kerana mungkin dia terlupa dengan penipuan dia tadi dan mungkin dia tidak selesa dengan pertanyaan yang di beri...orang yang bercakap benar...akan terus memberi respon seperti marah, gelak dan sebagai....










Klah...hanya ni je yang sempat aku kaji....tata semua...(^_*)

1 comment:

exyanne said...

Yo Girls..

I love this post.. Hahaha..
Yup,for a beginner liar,this is em.. But for the professional one,they talk lie,as it was true,and talk about truth as it is a lie.. ^_^.v..

Hehehe..
Btw,I've followed U.. Nice blog!!..
Hopefully U can follow me back at http://ourphonetography.blogspot.com/