March 10, 2011

Han...Han...Hantu pon Pakai Purdah

 Hai....
aku ni, suka sangat tengok orang pakai purdah...comel dan ayu je dorang ni...
ada satu hari tu masa kuar jalan2 dengan member, ada la orang arab ni pakai purdah....aku tgk dia sampai tak kelip mata...last2 orang tu beri salam kat aku , baru aku sedar,aku jawab salam dia , pastu lari...heheheh (*buat malu je aku ni, nak tengok orang tapi tapi tak pandai cover)

 


Opsss....lupakan cerita tu....
sekarang ni..aku nak cakap pasal hantu pakai purdah...
cerita ni HOT masa aku kecik2 dulu 


Cerita ni, aku tak tahu la betul ke tak...tapi mama aku yang cakap...

Ceritanyer bermula seperti ni....
Di sebuah kampung....tinggal la seorang anak dara yang mukanya buruk...
Jadi akibat dia malu dengan mukanya tu...dia pon pergi la jumpa tok bomoh...
 
*dialog ni aku reka ok..


Anak Dara: Tok, Hamba nak jadi comey , tengok muka hamba ni...berulat2...geli la...

Tok  Bomoh: oh, senang giler tu comey, semuanya bisa di atur...tapi kalau nak comey macam orang lain...ada  syaratnya.....

Anak Dara : ape syaratnya tok, hamba sanggup buat ape saje, asalkan muka hamba ni, jadi comey lote....

Tok Bomoh: duppangdupdush$$$$&&&~~~( baca jampi)...syaratnya...mu tak leh, tengok cermin sehingga 7 bulan purnama...kalau tak muka mu , akan jadi makin hudoh...mu faham tak ni


Anak Dara : hamba faham tok....

Tok Bomoh: Bagus2



beberapa minggu kemudian


akibat tak sabar jadi cantik & comey , sebelum 7 purnama anak dara tu pon tengok dirinya dekat cermin...
akibat melanggar pantang larang tok bomoh, muka anak dara tu pon menjadi sebelah cantik dan sebelah hudoh.....dan dia pon pergi balik jumpa tok bomoh , untuk tanyakan sesuatu....



di rumah tok bomoh

Anak Dara: tok muka hamba makin hudoh ni

Tok Bomoh: mu buat ape...mu tengok cermin ke...

Anak Dara: a'ha...hamba tengok cermin...tak sabar nak tengok muka cantik

Tok Bomoh : yang mu tengok cermin tu, bakpe..tengok dah hudoh ....

Anak Dara: Abis macam mana ni...tok

Tok Bomoh: tak per2...jangan risau...tok ada cara lain...tapi menda ni berat la sikit nak buat...

Anak Dara: ape tok, hamba sanggup buat pape je....

Tok Bomoh: mu kena hisap darah anak dara sunti...

Anak Dara: baik tok





So, akibat kejadian tu...heboh la satu kampung ...cerita pasal hantu pakai purdah nak hisab darah anak dara....siap ada orang kata hantu tu bawa kereta kancil warna merah...


ermm...macam2 la....tapi bila di ingatkan balik...memang kelakar....




ok...terima kasih daun keladi sebab baca....(^_^)

1 comment:

Nasuha Salleh said...

iyeeeeee
i pernah dgr citer ni
msa thun 1..aduh zmn kecik
nangis2 ketakutan
skrg umo dah 22 tahun..
hehehe

follow ur blog ;P